“Tekshirilgan”: BMT COVID-19 haqidagi notoʻgʻri maʼlumotlarga qarshi kampaniya boshlaganini eʼlon qildi

“Biz virtual makonni yolgʻon, qoʻrquv va nafratni keltirib chiqaradiganlar ixtiyoriga berolmaymiz”, dedi kampaniya boshlanganini eʼlon qilgan Bosh kotib.

Foto: Sun Peaks Independent News

Uning soʻzlariga koʻra, notoʻgʻri maʼlumot tarqatadiganlar olimlar va shifokorlarning hali ham COVID-19 bilan bogʻliq barcha savollarga aniq javob bera olmayotgan vaziyatdan mohirona foydalanishmoqda.

– Ular nafaqat samarali ekanligi isbotlangan, balki sogʻliqqa zarar yetkazadigan dorilarni taklif qilmoqda. Ular odamlarning qoʻrquvi va javob olishga qiziqqonligi yoki aybdorlarni topish istagidan mahoratli foydalanishmoqda”, dedi Melissa Fleming, Bosh kotib oʻrinbosari, Global aloqalar departamenti rahbari. Shuning uchun, uning taʼkidlashicha, olimlar va BMT kabi nufuzli tashkilotlar odamlarga ishonchli, tasdiqlangan maʼlumotlarni yetkazishlari kerak.

Bu “Tasdiqlangan” aksiyasining aniq maqsadi. Uning tashkilotchilari turli mamlakatlar aholisini “axborot koʻngillilari” boʻlishga daʼvat qilmoqdalar. Ularning vazifasi oʻzlarining yaqinlari, doʻstlari, qoʻshnilari bilan tasdiqlangan, koronavirus infeksiyasidan oʻzlarini himoya qilishga yordam beradigan haqiqiy maʼlumotlar bilan boʻlishishdan iborat.

Ushbu “raqamli qutqaruvchilar” har kuni ishonchli va ishonchli tarzda aniqlangan maʼlumotlarni olishadi. Ijtimoiy tarmoqlarda joylashtirish uchun moʻljallangan ushbu tarkib mavjud feyk axborot va maʼlumotlarni rad etib, odamlar qiziqtirgan narsalarga javob berishadi.

Birlashgan Millatlar Tashkiloti bu ishga taniqli shaxslar, biznes rahbarlari, fuqarolik jamiyati vakillari va ommaviy axborot vositalarini jalb etishga umid qilmoqda. Melissa Fleming taʼkidlashicha, koʻp mamlakatlarda raqamli kanallar orqali tarqatilayotgan yolgʻon maʼlumotlar pandemiyaga qarshi kurashni qiyinlashtiradi va tartibsizliklarni qoʻzgʻatadi.

“Jamiyatdagi keskinlik va salbiy ijtimoiy-iqtisodiy oqibatlar kuchaygan sari, bu … inqirozdan shovinistik gʻoyalarni tarqatish va ozchiliklarga nafratni qoʻzgʻash uchun urinishlar kuchayadi”, deya ogohlantiradi Fleming.

Shuning uchun, yangi kampaniya doirasida mehr-oqibat va hamjihatlikni namoyish etuvchi tarkibiy qismlar, muhojirlar va qochqinlarning hissasi va xalqaro hamkorlikning afzalliklari tarqatiladi.

Tekshirilganlik Global aloqa va maqsadlar boʻlimi tomonidan qoʻshma tashabbusdir. Uni IKEA fondi va Luminate ham qoʻllab-quvvatladi.